Begrijp uw klanten - door en door

Vandaag vormt de klant het middelpunt van complexe interacties tussen merken, producten en diensten. Begrijpen wat uw klanten echt willen, wat hen motiveert en hoe zij beslissingen nemen vereist specifieke en betrouwbare onderzoeksmethodes. Een diep inzicht in de materie en het actief gebruik van ‘insight tools’ zijn essentieel.

Dit is wat Foxtale doet. Wij bieden een diepgaand, gedetailleerd en wetenschappelijk inzicht in fundamentele klantenbehoeften. Onze inzichten worden door bedrijven gebruikt om meerwaarde te creëren voor hun onderneming en voor hun klanten.

01
PHILIPS
FDA testing voor IntelliSpace Cognition

Philips is actief in meer dan 100 landen met een breed gamma vernieuwende producten en diensten. Het bedrijf investeert jaarlijks 10% van zijn omzet in R&D.

LEES MEER

Met IntelliSpace Cognition ontwikkelde Philips een digitaal platform dat toelaat een waaier aan cognitieve evaluaties in de neurologische praktijk uit te voeren. IntelliSpace Cognition levert gevalideerde en betrouwbare evaluaties gebaseerd op neuropsychologische data, waardoor objectieve metingen mogelijk worden.

Voor IntelliSpace Cognition op de markt werd gebracht, vroeg Philips aan Foxtale om het product te testen als voorbereiding op de FDA goedkeuring.

Als ‘usability engineer’:

  • was Foxtale lid van een hooggekwalificeerd multidisciplinair team binnen Philips Healthworks venture Digital Cognitive Diagnostics;
  • voerden we ‘early design’ reviews en UI risicoanalyses uit;
  • hielpen we de specifieke requirements definiëren;
  • hebben we gebruikerstests uitgevoerd binnen de parameters van vaste standaarden (ISO 62366, FAD procedures voor het testen van medische apparatuur, QMS procedures);
  • stelde Foxtale testrapporten op die beantwoordden aan de FDA vereisten.
Close

02
AG Insurance
Een verzekering met voordelen

AG Insurance biedt in België vele verzekeringsproducten aan. Het bedrijf ontwikkelde een nieuwe online applicatie onder de naam ‘My Global Benefits’ waarmee klanten verschillende kosten zoals hospitalisatierekeningen, medicijnen, doktersvisites enz. kunnen invoeren en opvolgen.

LEES MEER

Foxtale kreeg de opdracht om een conceptevaluatie en gebruikerstest uit te voeren alvorens AG Insurance de applicatie op de markt bracht.

Verschillende tests werden door Foxtale uitgevoerd, waarbij de volgende vragen uitvoerig werden onderzocht:

  • komt dit concept tegemoet aan de echte behoeften van de gebruiker?
  • Zijn de schermen gebruiksvriendelijk?
  • Wat kan worden verbeterd, wat kan onveranderd blijven?

Tijdens de hele testfase hebben we ons niet beperkt tot de verzameling en de analyse van data. We ware pro-actief betrokken bij het omzetten van deze inzichten in aanbevelingen voor de verbetering van de applicatie. Hiervoor was een gedetailleerde kennis van het product en zijn gebruik nodig, vooral toen onze klant vroeg om tussentijdse data die makkelijk konden worden ingezet van het ene onderzoeksstadium naar het andere.

Het resultaat? Een mooi pakket performante en gebruiksvriendelijke ‘Benefits’ vond zijn weg naar de nieuwe ‘My Global Benefits’ applicatie.

Close

03
ELEKTA
Een diepe blik in software voor het brein

Elekta is een NASDAQ-genoteerd Zweeds bedrijf. Het ontwikkelt behandelingsoplossingen en gerelateerde informatica gericht op de ondersteuning van bestralingstherapie, radiochirurgie en brachytherapie. Hiermee wordt het kostenbeheer van klinische workflows geoptimaliseerd terwijl de levens van kanker- en hersenpatiënten worden verbeterd, verlengd en gered.

LEES MEER

Elekta’s MEG (magnetoencephalography) software is de motor van een volledig niet-invasieve techniek die de neuronenactiviteit van het brein meet. Het is een uitzonderlijk complex systeem dat wordt bestuurd door klinische specialisten die op hun beurt worden geassisteerd door ingenieurs.

Zoals altijd begon Foxtale aan deze opdracht door kerninformatie over het product en zijn functionele omgeving te verzamelen. We organiseerden ‘deepdive’ individuele interviews en focusgroepen in verschillende landen in Europa en de U.S. De analyse daarvan leverde een gedetailleerd en uniek inzicht op in de optimalisatiemogelijkheden van MEG.

Foxtale is er trots op dat de resultaten van ons werk worden ingezet voor de verbetering van de volgende generatie Elekta software.

Close

04
DE PERSGROEP
Foxtale test een nieuw nieuwsplatform

‘Topics’ is een nieuw online nieuwsplatform van de Persgroep waarin de inhoud van 13 Nederlandse en Vlaamse kranten wordt samengebracht. Abonnees kunnen lijsten maken met topics waarin ze belang stellen of eigen nieuwsbundels samenstellen rond favoriete nieuwsgroepen, sportclubs, lokaal nieuws of actualiteit.

LEES MEER

Het nieuwe platform selecteert voortdurend inhoud die gebundeld wordt in een persoonlijke nieuwssite, waarbij ‘persoonlijk’ het sleutelwoord is: ‘Topics’ is echt ontwikkeld om tegemoet te komen aan de individuele behoeften van alle abonnees.

Foxtale evalueerde het nieuwe platform in de conceptfase via focusgroepen in België en Nederland.

De evaluatie van een concept vereist –zelfs meer dan een afgewerkt product – een bijzonder gespecialiseerde kennis van wetenschappelijke onderzoeksmethodes.

Foxtale onderzocht hoe ‘Topics’ individueel lezersgedrag zou moeten weerspiegelen (zowel op functioneel als op gebruikersniveau). We testten niet alleen het voorliggende model, maar ook een aantal alternatieven. Dat kon alleen maar gerealiseerd worden dankzij een intensieve interactie met de opdrachtgever en een grondig begrip van de productinterface, de gebruiksmodaliteiten en de doelgroepen.

Onze input werd verwerkt, het ‘Topics’ concept werd verfijnd en het nieuwe nieuwsplatform werd succesvol in de markt gezet.

Close

05
Niko
Een nieuwe digitale strategie in de schijnwerper

Niko ontwikkelt, produceert en verdeelt meer dan 5000 producten en oplossingen voor schakelaars, deurcommunicatiesystemen, verlichtingscontrole en home automatiseringssystemen. Niko richt zich tot residentiële en professionele klanten.

LEES MEER

Niko wil de juiste digitale communicatiemiddelen koppelen aan de overeenstemmende doelgroepen, via een digitale strategie die rekening houdt met de soms erg verschillende achtergrond van die doelgroepen wat betreft activiteit en gebruikersprofiel.

Niko’s nieuwe website werd daarom in een eerste fase ontwikkeld als ‘low fidelity prototype (website on paper)’. Foxtale testte dit concept aan de hand van focusgroepen die de voornaamste klantensegmenten vertegenwoordigen.

‘Low fidelity prototype testing’ vergt een grondige kennis van de validatiemechanismes voor concepten in de beginfase en een scherpe waakzaamheid voor de potentiële interferentie van het testproces met de resultaten.

Het onderzoek en de tests die Foxtale uitvoerde voor Niko gingen verder dan een louter theoretische analyse of de verzameling van data. We leverden duidelijke en praktische inzichten die de onvoldane behoeften van klanten in kaart brachten, inclusief gedetailleerde richtlijnen over de ‘look & feel’ van de website en over welke specifieke inhoud voor te stellen aan welke klanten.

Close

06
NAGELMACKERS
Klantenbinding

Nagelmackers is de oudste bank in België en is gespecialiseerd in vermogensplanning. De bank staat bekend voor haar sterke persoonlijke klantenrelaties. Maar hoe ervaren klanten de producten en diensten van Nagelmackers? Wat zijn hun echte noden en verwachtingen? Hoe ervaren ze een standaard versus een extra dienstverlening? Is er ruimte voor verbetering en zo ja, hoe kan die worden gerealiseerd?

LEES MEER

Om een antwoord te vinden op deze vragen, zette Foxtale een wetenschappelijk diepgaand ‘touchpoint’ onderzoeksproject op poten.

Het onderzoek van Nagelmackers’ doelgroepen vergde een delicate en gevoelige aanpak, inclusief een hoge dosis flexibiliteit en zorgvuldige planning tijdens de interactie met klanten op hun thuisadres.

Ons onderzoek beantwoordde niet alleen de vragen die door Nagelmackers werden geformuleerd met betrekking tot de ‘client touchpoints’ (private banking, CRM, kantoren, mail, telefoon, magazines, website, mobiele app, e-mail). We verkregen en verwerkten ook een betekenisvolle hoeveelheid relevante informatie over topics die niet rechtstreeks onderdeel uitmaakten van de originele briefing (bijv. hoe verkoop en marketing te verbeteren).

Bank Nagelmackers was zeer tevreden over de diepgang, de reikwijdte en het resultaat van ons werk.

Close