Over Foxtale

Foxtale is een full-service kwalitatief marktonderzoeksbureau. We helpen onze klanten de echte noden van hun klanten te begrijpen. We duiken diep in de psyche van consumenten en identificeren en optimaliseren producten die een effectieve bijdrage kunnen leveren tot de groei van het bedrijf.

We bieden consumenteninzichten van de hoogste kwaliteit aan door wetenschappelijke onderzoeksmethodes te combineren met een sterke persoonlijke en intuïtieve aanpak. We zetten vooruitstrevende analytische technieken in om de verborgen verhalen achter uw ruwe data te ontdekken en duiden ze in kristalheldere, praktische rapporten. De kwaliteit van ons werk is het resultaat van jaren ervaring en een diepe kennis van hedendaagse psychologie.

Foxtale is wereldwijd actief en werkt (maar niet exclusief) voor internationale merken en multinationale bedrijven.



Over de Foxtale aanpak

Hoewel ze indien nodig een beroep doet op gespecialiseerde medewerkers, verkiest Wendy De Moor het persoonlijke, directe contact met haar klanten om het ‘trickle-down’ syndroom en de verwatering van waardevolle informatie te vermijden. Ze combineert een sensitieve en intuïtieve aanpak met wetenschappelijke methodes, gedetailleerde kennis van psychologie en jaren ervaring.



Over de Foxtale belofte
  • 20 jaar onderzoekservaring, 10 jaar ervaring in gebruiksvriendelijkheidsonderzoek;
  • bewezen talent om multidisciplinaire teams te laten samenwerken in functie van product- en gebruikerservaringsoptimalisatie;
  • onomstootbare capaciteit om kwaliteit te bieden in een omgeving waarin tijd belangrijk is;
  • perfect gewapend om onderzoek te doen in complexe omgevingen (bijv. medische producten, beveiliging,…);
  • meer dan 1000 uren trainingservaring;
  • dynamische hands-on persoonlijkheid met een natuurlijke ‘drive’.
  • Verantwoordelijk. Integer. Authentiek. Gepassioneerd.


Over Wendy De Moor

OPLEIDING

Doctor in de Psychologie (Ugent, 1998-2002).

Master in de Psychologie (Ugent, 1993-1998).
Option Theoretical and Experimental Psychology


Certificaat ‘Human Factors for Medical Devices’ (AAMI University, juni 2017).
Opleiding voor de toepassing van human factor kennis en het begrijpen van de standaarden en regelgeving voor fabrikanten van medische apparatuur.

CARRIERE

Foxtale
(januari 2013 - …)

  • oprichter en eigenaar
  • Verwerft marktinzichten en doet onderzoek naar productverbetering voor bedrijven.

Howest University College – Industrial Design Centre
(december 2013 – januari 2015)
  • Open kenniscentrum van Howest University College en Ugent waar industrie, onderzoek en onderwijs dagelijks samenwerken.
  • Functie: ad hoc en project gerelateerde lector Design Research.
  • Realisaties: studenten industrieel design laten kennismaken met designonderzoek; supervisor en mentor van studentenprojecten (van idee tot concreet en bruikbaar prototype).

Philips / TP Vision
(juli 2008 – december 2012)
  • Innovatiebedrijf voor het bekende merk Philips.
  • Functie: usability researcher (100%).
  • Realisaties: nieuwe onderzoeksmethodes die aangepast zijn aan de snelle cyclus van TV-ontwikkeling; herhaalde kostenbesparingen door gebruiksvriendelijkheidsproblemen te identificeren nog voor het functionele bewijs; duurzame usability-voordelen op touw gezet door training van opmerkzaamheid voor gebruiksvriendelijkheid bij softwareontwikkelaars in Bangalore; succesvol projectmanagement bij het bouwen van prototypes.

University College Gent
(oktober 2002 – september 2012)
  • Grootste universiteitscollege in België met meer dan 18.000 studenten.
  • Functie: gastprofessor psychologie aan de faculteit voor toegepaste taalwetenschappen (20%).
  • Realisaties: interactief doceren aan groepen van meer dan 300 studenten.

Ugent
(oktober 2002 – juni 2008)
  • De enige Belgische universiteit in Ranking Web of World Universities (60 wereldwijd, 7 in Europa).
  • Functie: postdoctoraal onderzoeker (100%).
  • Realisaties: wetenschappelijke A1 publicaties over verschillende cognitieve psychologie topics; bewezen eersteklas interactief onderwijs voor grote groepen studenten (1000+) in psychologie en methodologie.